tisdag 20 december 2011

En egengjord julstjärna

En beskrivning på hur du gör dig en vacker julstjärna. Insåg att det är svårt att skriva en beskrivning men titta på bilderna så tror jag att det löser sig, annars är det bara att skriva och fråga så ska jag försöka förtydliga mig!




Du behöver:


6 st papper i samma färg (A4)


limstift


häftaparat


sax




Vik och klipp ut sex stycken likadana. Av spillpappret kan du tillverka en stjärna i storleken mindre... Välj vilken färg du vill ha på ditt papper. Jag valde rött men det är lika snyggt i både svart och vitt. Här har jag råkat få tag på en storlek som är något större än A4, men annars är det att rekommendera att börja med.



Eftersom mitt papper är lite större valde jag att klippa fyra klipp i mitt vikta papper, annars är det tre klipp man ska göra.


Veckla ut pappret och limma ihop ändarna, börja med de innersta och arbeta utåt.



Häfta ihop tre och tre. Se till så att de går åt samma håll allihop. När du har två stycken med tre i var är det bara att häfta ihop mitten på de båda och därefter kanterna och så har du dig din stjärna!



Den färdiga stjärnan att hänga där du vill. Hos oss ska den få hänga på ytterdörren, vilket går bra när man bor i en lägenhet!

Inga kommentarer: