söndag 12 juni 2011

Elsas värld



Förra veckan läste jag ut boken Elsas värld av Sofi Fahrman. Boken handlar om Elsa som är en känd mode bloggare och som precis fått ett jobb på en av de stora tidningarna. Livet rullar på men ganska fort blir det problem med pojkvännen och på jobbet visar det sig att hon fått en konkurrent från en annan tidning som ständigt tycks ligga steget före Elsa i sina blogginlägg.



Vi får följa med Elsa på olika äventyr och det är en härlig bok som man snabbt slukar. Jag tycker inte att boken är speciellt välskriven, men den fyller sitt syfte och jag gillar den. Det ska skrivas en tredje del om Elsa och ja, när den kommer ut lär jag köpa den med. En perfekt bok för dig som gillar mode, shopping och bloggar. Den berättar även om hur det går till på innekrogarna i Stockholm. Elsa är en hel del i New York och när jag läser boken så funderar jag på hur mycket av det skrivna som Sofi Fahrman själv upplevt. Jag tror jag ska ta och försöka läsa på om Sofi till nästa bok. Detta är en bok som jag rekommenderar er att läsa i sommar!

Inga kommentarer: