tisdag 26 april 2011

Ingen tid och ork att uppdatera...

...men det betyder inte att jag legat på latsidan!


Jag försökte mig på att göra påsk-cupcakes. Jag tog mitt favoritrecept och stoppade ner ett halvt chokladägg i varje form. Jag gjorde en grön frosting som jag tänkte skulle symbolisera gräs. Detta toppade jag med att placera ut lite mer chokladägg på toppen. Jag tycker att det blev goda, men jag har nog kommit fram till att det blir lite väl sött med frosting... Blir ju inte lika fint utan, men får se om jag kan komma på nåt. På sista bilden har jag lagt dit en piprensare som en båge och jag tycker nog att det ser ut som en korg med ägg (det var i alla fall det jag ville uppnå...).









Jag har gjort kakor till 11 kaffet på söndagarna (okej, erkänner att jag oftast inte ätit frukost vid den tiden men min mormor sa alltid "11 kaffe"). Ber om ursäkt att bilderna är suddiga, blev visst en fettfläck på linsen... Kakorna blev goda och det var roligt att leka med min nya leksak :)








Jag har bakat frukostbullar, så nu är frysen full igen!




Inga kommentarer: