söndag 13 mars 2011

Från vaggan till deadline


Då har jag läst ut pappas julklappabok, Från vaggan till deadline av Robert Gustafsson. Jag har alltid gillat komikern Robert Gustafsson och när pappa fick boken i julklapp var jag tydlig med att meddela att den skulle hem till mig när pappa läst den! Att läsa biografier är något som jag börjat med det senaste året och som jag verkligen uppskattar. Jag tycker att det är spännande att få lära känna personen bakom namnet eller kändisen. Att läsa en biografi om en person kan också få en att ändra synen på en person (ofta har jag kommit att uppskatta personen jag läser om mer).

Jag har alltid uppskattat Robert Gustafsson som komiker och gärna sett det som visats med honom på TV, men jag kan ärligt erkänna att jag aldrig tänkt på hur han är som privatperson eller funderat över vad det är som driver honom till att göra ett så bra arbete. Här får jag reda på allt detta och även lite mindre smickrande historier om honom.

Robert blickar alltid framåt och lever så mycket i sina karaktärer att han på vägen har förlorat sig själv, han har ett enormt kontrollbehov, lider av hypokondri och sömnsvårigheter. Han är killen som började sin karriär på "roliga timmen" i skolan och som fortsatt kämpa för vad han tror på och han har verkligen lyckats! Boken bjuder på många roliga händelser och är väl värd att läsas.

Inga kommentarer: