söndag 12 september 2010

Bak och bak...

Vad är detta för turkost kan man undra? Jo, detta är glasyren till de muffins som jag gjorde när vi skulle hem till Linda och Pelle. Tänkte att blåa färger passar bra när man fått en liten påg. Simon var liten och söt och otroligt trött när vi var där, dvs han sov hela stunden. Passade på att leka med min favvis Anton istället, han är bara för söt och härlig!
Detta är mina minimuffins innan de dekorerats, var längesedan jag bakade nu så det kändes kul att få baka. Har så mycket i min egen frys så jag har belagt mig själv med bakförbud av kakor...
Här är det färdiga resultatet. Jag tänkte som så att med två små småttingar hemma och kompisar som vill komma på besök så kan det vara bra att ha lite extra muffins i frysen att bjuda på. Därför fyllde jag kartongen med mina små sötnosar, observera de blå björnarna på toppen!
Nu är frysen full av frukostbullar igen. Så kan det gå när man har två jästpaket som är på väg att bli dåliga...

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Du är bara för underbar jue! ;)

Emma sa...

Åh, hur gott såg inte det där ut då?? Pyssel på onsdag? Kram

Johanna sa...

Hihi.. Tack :) Gott var det! Självklart blir det pyssel, lite efter 6 som vanligt... :)
Kram