lördag 21 augusti 2010

Skalis på äventyr

Imorse vaknade jag av att lille Skalis nafsade mig i örat och sen berättade han för mig att han saknade sina fyra syskon och sina föräldrar. Jag hade inget val utan började genast leta efter dem. Efter mycket letande hittade vi dem på köksbordet ätandes på vår växt. Lille Skalis blev så glad över att träffa dem igen att han genast gav efter för sin kurrande mage och började äta han med. Efter några tuggor insåg han dock att ett av hans lilla syster saknades. Efter ännu mer letande hittade vi henne i toppen av växten, hon gillar verkligen att klättra...


Här äter de bladen på vår växt på köksbordet. Halva växten försvann så de måste varit riktigt hungriga...
Uppe på toppen hittade vi lillasystern som inte förstått att hon saknades...

Här har vi hela familjen samlad. Men vänta, var är pappa Skalis? Får fortsätta leta efter honom... Någon som har något tips på var jag kan hitta honom?

Inga kommentarer: