torsdag 17 juni 2010

Pysselstund med barnen

Idag har jag haft pysselstund med några av flickorna på fritids. Tjejerna var rastlösa och visste inte riktigt vad de ville hitta på idag och när jag föreslog att vi kunde göra kort var de genast med på noterna :) Jag letade i skåpen efter lite roliga saker att leka med och hittade massor av kul grejor, fina stansar, papper i olika färger och med mönster på, mönstersaxar, paljetter och finare paljetter med klister på baksidan som min kollega Eva köpte på en resa till Ullared. Bra köp Eva, var mycket uppskattat av barnen! Vi fick ihop många fina kort och hade en mysig stund tillsammans. Till mellis grillade vi korv, det är då korven är som bäst...

Så här ser ett kreativt bord ut!

Ett av korten jag gjorde. Tycker det känns riktigt somrigt!

Ett vackert kärlekskort.

Detta fina kortet fick jag utav en en av flickorna. Jag tycker nästan att det ser ut som en tavla.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att paljetterna kom till användning:)/Eva

Johanna sa...

Ja, det var ett superbra köp. Väldigt populärt!

Helen sa...

Så fina kort du har gjort :) o måste säga kortet du fick av flickan ble jag imponerad av riktigt konstnärligt :)

Kram på dig!