söndag 13 juni 2010

Bokträff

Idag hade vi bokträff och denna gången träffades vi hemma hos mig. Tyvärr så var det två som inte kunde komma, blev sjuka så här i sista stund. Aldrig roligt... Krya på er! Bokträff innebär att vi träffas och pratar om boken vi läst (till denna gång var det två), äter mat ihop och dricker vin. Jo det blir en hel del prat om annat än boken också.
Jag tyckte inte att jag gjort tillräckligt många tårtor denna helg så jag gjorde några till idag. Man behöver ju lite sött efter maten... Palle lyckades lura hit sin bror William och sin kompis Andy och självklart fanns det mat och tårta till dem med. Men självklart åt vi på olika håll, de hade ju inte läst böckerna så de var inte välkomna vid vårt bord ;)
En glad nyhet för bokcirkeln är att vi har fått en ny medlem, Jozy. Hon är ju klar med utbildningen nu och har lite mer tid över till att läsa. Varmt välkommen syster :)
Jag ska skriva om böckerna vi läste vis ett annat tillfälle, kanske senare ikväll. Jag lovar det kommer!


Tårtor till killarna.

Tårtor till oss tjejer.

Inga kommentarer: