söndag 23 maj 2010

Möhippa

Anledningen till att jag inte har hunnit med att påbörja blogen tidigare är bla för att jag har haft fullt upp med att planera och fixa inför en möhippa. Möhippan gick av staplen igår och blev superlyckad! Det blev en dag då vi fick vara kreativa och testa något som jag aldrig trodde att jag skulle våga...

Dagen gick ut på att den blivande bruden fick kort av oss med olika upprag. Det är jag som har dekorerat korten. Baksidan av korten är ett pussel vi gjort utav ett foto på brudparet.

Bruden fick ta oss till olika ställen med hjäl av kartor som Emma ritat. Hon är grymt duktig på det!


Den första kartan tog oss till Sarkims glaskonst där vi fick prova på att göra vars ett smyck i glas. Jag har gjort det en gång tidigare och tyckte att det var otroligt roligt och ville göra det igen. Emma och Karin fick också blodad tand! När man kommer in i ateljén infinner det sig ett lugn i en och sen tittar man på glasbitar och bara låter kretiviteten flöda. Tiden bara flyger iväg när man är där och man vill inte sluta. Vi funderar på att gå en helgkurs där och lära oss ännu mer. Kanske fler som är sugna? Jag ska hämta våra smycken på torsdag, längtar! Så här ser våra smycken ut:


Mitt, Karins och Emmas

Efter vi det åkte vi till Doktor Fisk för att få fiskpedikyr. Detta är något som jag har fasat för hur länge som helst, men jag tänkte att jag måste ju prova. Jo det kittlades lite, men det var inte alls så hemskt jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Det var faktiskt lite småmysigt till och med :)

Jag vågade!

Efter fotpedikyren tog vi oss hem till Emma och efter lite ost och vin var det dags att dekorera en tårta. Tårtexperten Linda var med och visade oss hur man gör och delade med sig av sina redskap. Jag kom fram till att detta verkligen är något för mig, detta vill jag göra mer av. Superroligt och det blir sååå snyggt! Men man behöver införskaffa en hel del material, undrar vad min käre make tycker om det... Lite bilder vill ni nog se!

Emma skär ut blad

Karin dekorerar, jag gjorde rosorna.

Det färdiga resultatet!

Efter tårtan fick Karin massage av Sara och då passade jag och Emma på att fixa maten. Kvällen avslutades med att våra män kom och vi åt god mat tillsammans och spelade spel ihop. Det blev helt enkelt en underbar dag och kväll och jag tror att Bruden Karin hade det minst lika kul som jag och Emma. Nu längtar jag till bröllopet som är på lördag!

Kram!

1 kommentar:

Emma sa...

Åh vilken härlig dag! Något trött på söndagen och sjukt glad över att inte ha någon tid att passa... =) Kram