torsdag 27 maj 2010

Mina hemligheter

Boken Främmande jord läste jag ut i början av veckan och nej, jag är inte riktigt nöjd med boken. Som jag nämnde tidigare så tycker jag att det är intressant med kultur krocken, men det var bara två berättelser i boken som fick ett ordentligt slut. Sånt stör jag mig på...

Ja, ja, jag började snabbt på en ny bok och bestämde mig för att nu är det dags att läsa en riktig tjejbok :) Beställde en hel hög med tjejböcker på bokrean!!! Boken heter Mina hemligheter och är skriven av Sophie Kinsella. Denna bok kan jag verkligen rekommendera, jag slukade den och fastnade redan efter första sidan. Jag har haft med mig boken överallt och så fort jag öppnat den har jag fått ett leende på läpparna. Känner man för en mysig och rolig bok så är denna ett måste. Den var precis vad jag behövde just nu! Möjligen är den lite förutsägbar, men ibland är inte det helt fel. Det står att det planeras göra en film av boken och att Kate Hudson är påtänkt för huvudrollen. Boken är från 2007 så den filmen kanske redan finns. Gör den det så vill jag se den!

Inga kommentarer: