söndag 23 maj 2010

Cupcakes!

Förra helgen var min älskade make iväg på svensexa och då passade jag på att ordna en tjejmiddag. Istället för att köpa en massa godis bakade jag cupcakes. Som jag skrev i förra inlägget så är tårtdekoreing något för mig och jag har börjat lite smått med det här hemma med att göra cupcakes med frosting på. Jag inser nu att om jag ska kunna göra riktigt fina saker måste jag införskaffa en hel del material. Jag undrar hur mycket jag kan köpa innan P tycker att jag är helt galen.
Det blev i alla fall en del cupcakes över så jag tog med till jobb och bjöd på. Det var uppskattat och en kollega ville ha receptet så att hans syster kunde göra dem till honom... Hon hade nämligen bakat muffins i veckan men min kollega sa att hennes inte var lika goda som mina, att det fattades något... Tyckte det var en rolig kommentar!
Självklart måste vi ha bilder på mina skapelser :)

Chokladcupcakes med espressofrosting

Morotscupcakes med citronfrosting

Jag har fryst i några om någon skulle komma hit på fika. Kan vara bra att veta ;)
Kram

2 kommentarer:

Cecilia sa...

När kan jag komma!!?? ;)

Johanna sa...

Helen kommer på pyssel imon. Kan alltid komma då :)